20 darmowych narzędzi online, które pomogą Ci w zarabianiu na stronie

20 narzędzi, które pomogą Ci w zarabianiu na stronie /></p>
<p>Jak uprościć sobie pracę nad stronami? Oczywiście korzystając z gotowych narzędzi. Najlepiej darmowych i działających online.</p>
<p><span id=

, foto: ©NinaMalyna fotolia

Zwykle skupiam się na ogólnych zjawiskach i całych strategiach, a nie na konkretnych technikach. Ostatnio dostaję jednak tyle pytań o narzędzia i dokładne techniki z jakich korzystam, że dla ułatwienia sobie życia prezentuję tę listę 20 darmowych narzędzi online, które wykorzystuję w pracy nad zarabiającymi stronami.

Wszystkie narzędzia są dostępne online i prawie wszystkie posiadają darmową wersję, najczęściej wystarczającą dla osób prowadzących kilka stron. Jeśli masz więcej stron, za część z nich będziesz musiał zapłacić.

Oczywiście same narzędzia są tylko narzędziami i podają jakieś liczby lub teksty. Kluczowe jest nauczenie się jak je wykorzystywać. Co dokładnie robię z tymi narzędziami, opiszę w Sposobie leniwego bloggera na tysiące odwiedzin 2013.

Najważniejsze narzędzia od Google

1. Google Analytics – absolutnie podstawowe narzędzie, z którego musisz nauczyć się wyciągać wnioski istotniejsze niż to ile osób weszło dzisiaj na stronę. Zidentyfikowanie treści generującej najwięcej wejść z Google, źródeł wejść na stronę i grup stron, które generują największy przychód to podstawa, a Analytics potrafi duuuuużo więcej.

2. Google AdSense – dla stron utrzymujących się głównie z reklam AdSense, zestaw panel + arkusz kalkulacyjny w zupełności wystarczają do przeprowadzenia testów skuteczności różnych układów reklam. Nie potrzebujesz niczego więcej. Ponadto korzystam z AdSense jak ze zbiorczych statystyk wejść na wiele stron – bardzo dobrze można porównać ze sobą strony, łączyć je w grupy, badać trendy itp. W Analytics wymaga to większych akrobacji z zarządzaniem kontami, profilami, kodami itd.

3. Narzędzie Propozycji Słów Kluczowych AdWords – drugie po Analytics najistotniejsze narzędzie od Google. Razem z generatorem opisanym poniżej dają nieograniczone możliwości w szukaniu nowych fraz.

Wyszukiwanie nisz

4. Generator z Fabryki Kliknięć – generator słów kluczowych, który w magiczny sposób znajdzie kilkadziesiąt fraz wyszukiwanych w Google i związanych z zadanym tematem. Część fraz jest dobra, a część zła, ale jest ich dużo i to jest najważniejsza zaleta tego generatora.

Uwaga! Generator się zepsuł i chwilowo może nie działać. Postaram się szybko go naprawić.

5. Google Trends – kto lepiej od Google wie, co jest w tej chwili najchętniej wyszukiwane? Jeśli polujesz na gorące tematy, które są popularne przez kilka dni, to narzędzie jest dla Ciebie. Przyda się też do sprawdzenia jaki jest trend w danej branży i czy przypadkiem nie traci ona na popularności.

6. Google Alerts – kolejne niespodziewanie przydatne narzędzie od Google. Dzięki Google Alerts możesz za darmo monitorować sieć w poszukiwaniu wystąpienia danej frazy. Daje to kilka możliwości:
– możesz szybko znaleźć nową konkurencję,
– jeśli duży portal napisze na twój temat możesz wstawić link do swojej strony w komentarzu,
– możesz wyłapywać dyskusje dotyczące twojej marki i w razie potrzeby interweniować, za co firmy typu Brand24 biorą kupię kasy.

Zakładanie stron

7. Tumblr – najlepsza platforma blogowa dostępna obecnie w sieci (coś jak Blogspot, Blog.pl albo Jogger.pl). Przydaje się jeśli nie chcesz płacić za serwer ani martwić się o aktualizację skryptu, zarządzanie serwerem itp. Dodatkowe zalety to możliwość podpięcia własnej domeny, posiadania kilku blogów podłączonych do jednego konta i duże możliwości edycji skórki.

8. WordPress – stąd pobierzesz najnowszą wersję WordPressa do zainstalowania na własnym serwerze. Jeśli chcesz uruchomić stronę opartą o treść, WP jest najlepszy, najtańszy do rozbudowy i dość łatwy w obsłudze.

9. Fotolia – źródło tanich zdjęć i grafik do wykorzystania na stronach. Za pomocą dostępnych tam ilustracji możesz szybko zrobić ładny i unikalny szablon strony.

10. Facebook – po wyszukiwarce Google, drugie najważniejsze dla mnie źródło stabilnego ruchu, co ciekawe – bardziej wartościowego. Tylko czekam aż w polskim Internecie kliknięcia Lubię to zaczną wpływać na wyniki wyszukiwania.

11. Google+ – marginalne źródło ruchu, moim zdaniem bez szans na stanie się drugim Facebookiem. Ma jedną zaletę: jeśli ktoś kliknie +1 pod artykułem, to jego znajomi zobaczą w swoich wynikach wyszukiwania ten artykuł (oczywiście jeśli będą go szukać). Na marginesie dodam, że to genialny w swojej prostocie sposób na pozbycie się fikcyjnych kont: po co zdobywać sztuczne +1, skoro fikcyjne konta i tak nie mają prawdziwych znajomych?

Monitorowanie stron

12. Ahrefs – narzędzie pozwalające sprawdzić jakie odnośniki kierują do wybranej domeny lub strony. W darmowej wersji możesz zadać do 10 zapytań dziennie, a część wyników będzie ukryta, ale i tak jest to najlepsze darmowe narzędzie do badania konkurencji. Nadaje się też do monitorowania działań firmy pozycjonującej twoją stronę.

13. Majestic SEO – alternatywa do powyższego, chociaż moim zdaniem wyniki są mniej zgodne z rzeczywistością niż w przypadku Ahrefs.

14. web.archive.org – archiwum Internetu. Na tej stronie możesz sprawdzić jak wyglądała dana strona miesiąc, rok albo nawet 10 lat temu. Bardzo przydatne w czasie kupowania domen lub stron – można łatwo sprawdzić czy strona rzeczywiście ma dobrą historię, czy może wcześniej był na niej jakiś spam.

15. Mass PageRank – narzędzie do sprawdzania PageRanku wielu stron. Kwestię tego czy PR o czymś mówi, czy nie, pomijam.

16. Check MozRank – narzędzie do sprawdzania MozRanku, który podaje dokładniejsze i bardziej aktualne niż PageRank informacje o tym jak mocno podlinkowana jest strona. Również tu pomijam kwestię tego jak wykorzystać ten wskaźnik. To narzędzie po prostu go mierzy.

Narzędzia związane z SEO

17. SEOStation – narzędzie do mierzenia pozycji danej strony (w wersji płatnej wielu stron) w Google. Korzystałem już z kilku tego typu narzędzi i to wygrywa z konkurencją wygodą i prostotą działania – nie trzeba wiecznie szukać serwerów proxy a konfiguracja nawet przy wielu stronach jest dość wygodna.

18. Index Kings – narzędzie wspomagające indeksację nowych stron. Wklejasz link, uruchamiasz i czekasz parę godzin. Albo dni.

19. PingDevice – narzędzie wysyłające ping o nowej stronie do Google. Idealne jeśli dostajesz listę setek adresów od pozycjonera albo korzystasz z CMS-a, który nie ma automatycznego pingowania

20. Generator map stron – oprócz typowego XML-a, warto zwrócić uwagę na format tekstowy, w którym dostaniesz listę wszystkich podstron danej domeny wypisaną linijka pod linijką.

O czymś zapomniałem?

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *