Za darmo – recenzja książki

Jeśli masz mniej niż 30 lat, pewnie instynktownie rozumiesz ideę „za darmo”. Jeśli jesteś starszy, przeczytaj tę książkę. Osobiście gwarantuję, że zmienisz podejście do nadmiaru i niedomiaru.

za darmo - okładka

  • przeczytałem książkę: tak
  • zapłaciłem za książkę: tak (a rzadko to robię)

Za darmo – moja opinia

„Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen” otwiera oczy na kilka spraw i każe przedefiniować pojęcia nadmiaru i niedomiaru, jakie wydają się logiczne osobom przyzwyczajonym do gospodarki opartej na atomach a nie bitach.

Przykład? Administrator firmowej sieci wymaga usuwania plików z dysku sieciowego, żeby oszczędzać przestrzeń. Pół działu poświęca czas na skasowanie plików. Tymczasem to zupełnie nie tak! Dzisiaj przestrzeń dyskowa jest tak tania, że nie ma już sensu jej liczyć, a czas pracowników wcale nie jest za darmo.

„Za Darmo” – pobierz PDF za darmo

Albo sklep, w którym można wziąć rzeczy za darmo, a mimo to zarabia lepiej niż gdyby produkty były płatne. Albo chińscy muzycy, którzy sami rozdają płyty lokalnym piratom, żeby więcej zarobić.

W książce przedstawionych jest kilkadziesiąt sytuacji tego typu, które pokazują jak bardzo się ograniczamy nie rozumiejąc zmian zachodzących w najbardziej konkurencyjnej gospodarce w historii.

Za gwarancję może świadczyć fakt, że w tym tekście nie ma linków partnerskich i nikt mi za niego nie zapłacił.

Jeśli masz mniej niż 30 lat, pewnie instynktownie rozumiesz ideę „za darmo”. Jeśli jesteś starszy, przeczytaj tę książkę. Osobiście gwarantuję, że zmienisz podejście do nadmiaru i niedomiaru.

Największy plus? Konkrety, konkrety, konkrety. Samo mięso (tylko w drugiej części trochę wieje nudą, ale końcówka znowu jest dobra), szczególnie dla osób 30+.

Największy minus? Książka powstawała w latach 2008-2009, kiedy model freemium był nowością i autor za bardzo się na nim skupia. Teraz każde dziecko wie, że FarmVille jest za darmo, ale za lepszy traktor trzeba zapłacić ;).

„Za darmo” według wydawcy

Na tym, co za darmo, możesz nieźle zarobić. Chińskie podróbki markowych ubrań poprawiają wyniki sprzedaży w salonach Diora. To, że ludzie ściągają z sieci pirackie MP3, nie szkodzi muzykom, ale jest dla nich jak najbardziej korzystne.

Jak to jest możliwe, wyjaśnia Chris Anderson, autor bestsellerowego „Długiego ogona”. Nie tylko radzi, ale wprost radzi, jak zarobić na darmowych produktach, podpowiadając między innymi 50 konkretnych modeli biznesowych opartych na „za darmo”.

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *