The Smashing Book #2 [konkurs]

Rozdział ósmy The Smashing Book #2 dosłownie wyprał mi mózg. Jeśli masz już pojęcie o projektowaniu stron, dzięki tej książce natychmiast przeskoczysz na najwyższy poziom.

The Smashing Book #2 - okładka

Od kiedy dowiedziałem się o istnieniu badań eye-trackingowych, zupełnie inaczej patrzę na strony WWW – stwierdził niedawno jeden z programistów, z którym rozmawiałem. Mógłbym to powtórzyć po przeczytaniu tylko jednego z rozdziałów The Smashing Book #2 zatytułowanego Co sprawia, że klikają (do pobrania poniżej).

Od razu przypomniały mi się strony przy których miałem okazję coś robić i zastosowane tam techniki. Po przeczytaniu tylko jednego rozdziału wiem, jak je powtórzyć. A takich rozdziałów jest 10.

Szczegół, który zmienia wszystko

Muszę przy tym zaznaczyć, że książka jest skierowana do raczej zaawansowanych osób. O ile poprzednia recenzowana książka firmowana przez Smashing Magazine (Podręcznik CSS) pomijała podstawy, to Smashing Book #2 skupia się wyłącznie na detalach, które dla początkujących będą zupełnie nieistotne.

Pobierz za darmo omawiany rozdział The Smashing Book #2 w PDF.

Przykład? Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę czytelnika, osoby na zdjęciach powinny patrzeć się w obiektyw aparatu, bo pobudza to pień mózgu odpowiedzialny za wykrywanie zagrożenia, jedzenia i osób, z którymi chcesz się przespać 😉 i lepiej przyciąga uwagę czytelnika.

The Smashing Book #2 – konkurs

Na 300 stronach takich detali jest znacznie więcej i dotyczą wszystkich sfer związanych ze stronami WWW – od pisania kodu, przez nowe trendy w typografii aż po zachowanie użytkowników w sklepach internetowych. A teraz możesz wygrać jeden egzemplarz książki.

Zastrzegam jednak, że zadanie konkursowe jest trudne, ponieważ książka jest przeznaczona dla raczej zaawansowanych czytelników. Oto zadanie konkursowe: opisz w komentarzu jedną drobną sztuczkę, która mocno zmienia zachowanie użytkowników na stronie WWW.

Przykład jest powyżej: zdjęcia osób patrzących w obiektyw lepiej przyciągają uwagę niż osób patrzących gdzie indziej. Inny przykład: przesunięcie paska bocznego z prawej strony na lewą spowodowało wzrost liczby kliknięć w elementy z paska bocznego o 10%.

Partner cyklu Helion

Książkę The Smashing Book #2 otrzyma osoba, która opisze najbardziej efektywne rozwiązanie i w miarę możliwości je udokumentuje lub przedstawi konkretne dane liczbowe. Komentarz możesz dodać do poniedziałku włącznie, a we wtorek wybiorę zwycięzcę.

Pamiętaj o podaniu kontaktu do siebie (np. zalogowania się do Disqus lub dodania e-maila w komentarzu).

Subscribe to our mailing list

* indicates required

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *